Interjú

Bánhegyi Zsófiával

Szerencsejáték Zrt.

Vezetőként mi a megközelítésed a fenntarthatósághoz?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

Üzleti stratégiai szinten a fenntarthatóság az elmúlt évtizedben központi téma lett a nagyvállalati szektorban globálisan, így a szerencsejáték-iparágban is lényegessé vált, a szakmai szövetségek rendszerszinten kezdtek a területtel foglalkozni. Fontosnak tartom vezetőként, hogy az ESG-szemlélet a mindennapi vállalati folyamataink valódi részévé váljon, a termék-, csatornafejlesztéstől a kereskedelmi, marketing megközelítésen át a társadalmi felelősségvállalásig beépüljön a döntéshozatalba és működésbe. Emellett mindenképpen el kell kerülnünk az ún. green-washing jellegű jelenséget, amelynél a külső közvéleménynek promótált PR megközelítés mögött nincs valódi, átgondolt stratégia és lebontott cselekvési terv. A fenntarthatósági törekvés és működési modell az európai szakági szövetség szintjén is egyre nagyobb szeletet kap, top fókusszá vált a lottótársaságok fenntarthatósági modellje (sustainable lottery modell).

Szerencsejáték Zrt.

Milyen lépéseket tett a Kereskedelmi és Marketing Igazgatóság a fenntarthatóság érdekében?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

A Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi és marketing területe már az elmúlt években is több jelentős lépést tett a fenntarthatóság érdekében. Az ESG „E-Environment” megközelítés keretein belül az egyes lottózókban szolár paneleket telepítettünk, illetve megkezdtük a papírmentes működés elősegítését a 7400 értékesítőhelyen egy központi digitalizációs és szabályozási projekt keretében. Így jelentősen lecsökkentettük a kötelezően kihelyezendő tájékoztató anyagok számát,egy év alatt 12 tonna papírmennyiséget megspóroltunk. Egyik legfontosabb, a témához kapcsolódó törekvésünk az ESG „Social” témájához kapcsolódóan a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása. Büszkén mondhatjuk el magunkról, hogy Magyarországon egyedülálló módon, munkavállalóink 10%-a megváltozott munkaképességű, ennél is nagyobb arányú, minden ötödik közvetlen értékesítésben dolgozó kolléga fogyatékossággal élő. Egyenlő, nyílt piaci feltételekkel alkalmazzuk őket sorsjegyárusként, általában részmunkaidőben, és ha szükséges egyéni igényre szabottan. A megújult kereskedelmi stratégia egyik fő pillére 2023-tól a karitatív sorsjegyhálózatunk jelentős fejlesztése a következő három évben, amely 2022-ben is leggyorsabb forgalomnövekedést biztosító értékesítési csatornánk volt, karitatívárus kollegáim kiváló munkájának köszönhetően. Megújítjuk értékesítési pultjaikat az ország 120 pontján, új pavilonkoncepciót tesztelünk több helyen 2024-ben, fejlesztjük szolgáltatásaikat és az általuk kínált termékportfóliót is. Véleményem szerint a fogyatékossággal élők integrációja az a terület, ahol
a leginkább el kell kerülnünk a felületes megközelítést, és erőforrásainknál, lehetőségeinknél fogva tényleges, az egész vállalatunkat, és a magyar nagyvállalati szférát érintő vállalásokat kell tennünk. 

Az ESG „Governance” pillérét a törvényi előírásokon túlmenően teljesítjük a felelős játékszervezés szempontjából mind a marketing mind a kereskedelem területén. Hazánk legszigorúbb reklámetikai kódexével rendelkezünk, amelynek betartását egyedülálló módon a független Önszabályozó Reklámtestület ellenőrzi egy stratégiai együttműködés keretében. Mind kiskereskedelmi, mind digitális csatornáinkon biztosítjuk a megfelelő eszközrendszert játékosaink számára, és kommunikációnkban erősítjük tudatos játékos megközelítésüket. 2023-ban elindítjuk többéves CRM, kampánymenedzsment fejlesztésünket, ami már több kapcsolódó, legújabb generációs predikciós modell implementációját is tartalmazni fogja.

Szerencsejáték Zrt.

A digitális ügyfélélmény hogyan jelenik meg a lottózókban? Hogyan változott az ügyfélélmény?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

A legmagasabb szintű ügyfélkiszolgálás érdekében egy új, egyértelműen omnicsatornás szemléletet ültetünk át mind kereskedelmi, mind marketing megközelítésünkbe. Játékosaink így akár értékesítési csatornát is válthatnak játék közben, ehhez mindvégig világszínvonalú, zökkenőmentes játékélményt szeretnénk nekik biztosítani. Ennek keretében újradefiniáljuk 2023–2024 folyamán applikációs eszköztárunkat is.

Szerencsejáték Zrt.

Mi volt számodra a 2022-es esztendő legnagyobb kihívása?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

Megújuló kereskedelmi stratégiánk középpontjában a játékosélmény növelése és az ehhez kapcsolódó ügyfélutak feltérképezése áll. A 360 fokos játékoskép megteremtése és az ennek megfelelő fejlesztések, ajánlatadás kialakításában nagy szerepet játszik a mesterséges intelligencia alkalmazása. Többéves, stratégiai Optimus Projektünk indításával egy olyan CRM-rendszert fejlesztünk a kapcsolódó kampánymenedzsment, ügyfélszolgálati informatikai infrastruktúra és hűségprogram kialakításával, amely a jövőt hozza el a személyre szabott játékoskezelés világában nemcsak online, hanem a lottózókban is. Hamarosan eljön az az idő, hogy játékosunk betér egy lottózóba, és az őt kiszolgáló terminálkezelő kolléga a regisztrált játékos azonosítását követően testreszabott ajánlatot tud neki adni a számára biztosított adatok alapján

Szerencsejáték Zrt.

A Játékoskártya program hogyan járul hozzá mindehhez?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

2022-ben a Kereskedelmi Igazgatóság egyik legfontosabb ügyfélélmény projektje a Játékoskártya szolgáltatás felfuttatása volt, amely folytatódik 2023-ban is. Jövőre több mint egymillió, a lottózói hálózatban játszó játékos regisztrációval kalkulálunk erre a kényelmi, önkorlátozási és biztonsági funkciót biztosító termékünkre, amellyel személyre szabott promóciós üzeneteket is eljuttatunk számukra. Regisztrált játékosbázisunk 2023. év végéig átlépheti a 2 milliót összességében az online regisztrált bázissal együtt. Ez nagyban erősíti felelős játékszervezési törekvéseinket is.

Szerencsejáték Zrt.

Az általad vezetett területen milyen fenntarthatósággal kapcsolatos feladat jelent meg, amelyre mindenképp reagálni kellett?

Bánhegyi Zsófia

Kereskedelmi igazgató

A Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi hálózata összesen 7400 ponton van jelen Magyarországon, ebből 282 lottózó saját fenntartású. A hálózat közel 40%-át stratégiai partnereink, a Magyar Posta, Lapker, MOL üzemelteti, illetve többezer kkv viszonteladói partnerrel működünk együtt, amelyben összességében 20 ezer eladó, terminálkezelő értékesíti termékeinket. Akár közel 25 ezer család megélhetéséhez járulunk hozzá, így elsődleges kereskedelmi célunk a biztos jövőkép biztosítása partnereink részére.

2023 év végére elkészülő új, integrált kereskedelmi stratégiánk a közös, fenntartható fejlődés megteremtését tűzi ki zászlajára a következő 5 év távlatában. Mind a lottózói, mind a digitális hálózatban lefektetjük a középtávú szükséges fejlesztési és működési eszközrendszert és elveket, hogy a nemzeti lottótársaság sikeres válaszokat adjon a megnyitott távszerencsejáték-piac kihívásaira, és a felgyorsuló globális trendekre.

Fenntarthatósági jelentés

A Szerencsejáték Zrt. 100%-os állami tulajdonban lévő nemzeti szerencsejáték-szervező vállalat. Éves árbevétele alapján Magyarország tíz legnagyobb árbevételét generáló vállalatainak egyike 2022-ben, a magyar gazdaság kiemelkedő szereplője.